onsdag 10 april 2013

En alldeles vanlig dag...eller???

Efter att ha sovit 5 timmar vaknade jag på HELT FEL SIDA...(egentligen samma sida som jag somnade på i går kväll - tror inte jag rört mig en millimeter inatt...)

Kom iväg till jobbet i god tid men efter ca halva vägen började bilen hosta och rycka...
Den kändes som den höll på att "dö från mig"...
Höll på att börja tjuta där i bilen...
Både jag och Henric har ju resväg till jobbet och här går inga bussar så bilarna MÅSTE fungera...
Igår bytte Henric spindelleder på HiLuxen för 3700 så detta var inget jag hade lust med...
Ringde älskade maken som turligen nog inte blev lika skärrad som jag!
Han lovade att hämta mig efter jobbet om det inte ordnade sig.
Första bilverkstaden hade inte tid med mig men på Volvo lovade de att kolla den under dagen.
Det hela slutade med en uppfriskande promenad och en räkning på 1543kr - bättre än jag trodde - och nu hoppas jag att den funkar ett tag.

Väl hemma var jag helt slut men efter att ha förhört Edvin på läxan och vinkat av Henric som började jobba 19.00 har jag hämtat Alvi hos en kompis, städat hall, kök & valprum, matat fyra hundar och sex valpar, vikit tvätt och nu sjönk jag utsvulten ner i soffan och ska kolla "Helt sjukt" som jag spelat in - en liten tallrik turkisk yoghurt med kanel & valnötter, ost och salami + lite mandelsmör står framför mig - sen ska jag SOVA!!!

Hoppas på en lugnare dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar