tisdag 16 april 2013

En olycka kommer sällan ensam...

Hoppas att det kommer tre som min arbetskamrat säger...
Först lagade vi Hiluxen för 3700kr förra tisdagen - bytte spindelleder och fixade handbromsen.
I torsdags började min V70 hosta och gå dåligt...verkstad hittade inget fel mer än nån rotor till tändstiften som byttes - betalade 1550 och var ändå ganska nöjd tills...dagen efter då den gick lika dåligt igen...
Lämnade in den men de kan inte säga vad det är bara kanske...
En kille i grannen har nu gått igenom den och kan inte heller hitta nåt klart fel och just nu går den bra men vi har köpt ny bakre ljuddämpare som måste bytas...får se efter det om katalysatorn är trasig...2150kr gick det idag...

Som om det inte var nog så FUNGERAR INTE SPISEN???
Plattor och ugn helt döda igår så jag fick snällt gå till grannen och steka hamburgare...
Lampan i ugnen lyser och klockan funkar men resten är helt dött..

Nu hoppas jag att detta var det tredje och sista som ska gå sönder på ett tag och att det bara är ugnen som är kass och inte hällen...knapparna till den sitter ju på ungsluckan...
För att tänka ut nåt positivt i sammanhanget så vill jag nog ha en svart ugn som jag suktat efter om vi måste byta - istället för den rostfria...

Dags att sova så jag orkar med morgondagen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar