torsdag 18 april 2013

LCHF: Dagens mat på konferens!

Ibland kan man inte riktigt bestämma över sitt matintag - hur gör ni då?
Jag kan göra vissa undantag när jag är borta men de är inte så stora...
Idag blev det lite mer kolhydrater i form av grönsaker och rotfrukter samt gluten i köttfärsbiffarna.

Idag och imorgon är jag nämligen på konferens med 230 andra på Hotell Selma i Sunne.

Vid registreringen bjöds det på kaffe och fralla - inga problem för mig att bara dricka kaffe - klockan var bara 9.30 och jag brukar ju äta första målet runt 12...

Lunchen var två olika varmrätter + tillbehör. Mitt misstag här var att inte kolla HELA utbudet innan jag började ta mat...det blev en alldeles för stor portion...

En bit "köttfärsbiff" av oxbringa(innehöll gluten) och lite kycklinggryta(glutenfri)
Hoppade över potatis och ris.
Sen kom en massa gott jag hade kunnat klara mig på enbart :0)
Lufttorkad skinka, coleslow, oliver, fetaost, vitlökssås och rostade rotfrukter
Efterrätterna som var pajer och frukt hoppade jag över och tog kaffe bara!

Middagen serverad 19 och då kom det in på tallrik.
Uppmärksammade att det var Toast Skagen så jag bad om en utan bröd vilket jag fick - med MYCKET röra!

Varmrätten var nötinnanlår, helstekt potatis, ugnsstekta rotfrukter, tranbär och hackad päronmarmelad - jag pillade bort marmeladen och lämnade potatisen...
Ett glas vatten till förrätten och ett glas rött till varmrätten.
Svart kaffe som avslut medan mina kollegor avnjöt blåbörspaj med vaniljsås och jordgubbar.

Nu ser jag fram emot frukost imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar