måndag 9 september 2013

Kvällsjogg!

Chockade mig själv med att avsluta kvällen men en joggingtur...!
Hade redan innan förutsett att jag skulle bli helt slut...
Läste nån stans att det är en "konst att kunna springa sakta"(?!)
Laddade mig med Spotifylista i offlineläge och började jogga sakta redan från postlådan(jag brukar gå en bit på asfalten och sen uppför första backen på grusvägen MEN PLÖTSLIGT HÄNDER DET!!!
Jag joggade upp för hela backe!
Shit tänkte jag - nu kommer vaderna att stumna på en gång och jag får gå...brukar alltid kännas som om vaderna ska sprängas efter halva vägen ungefär(och då har jag brukat gå upp för backen...)
Idag kände jag nada! Kanske för att jag hade de hellånga löpartightsen som värmer lite?

Jag har två ställen på min vanliga runda där jag brukar gå ca 100 meter men inte idag!
Härligt att känna att man orkar - kom verkligen in i "andra andningen"!

Tyvärr blev det så skumt i skogen så jag genade ut på landsvägen - hade ingen lust att springa ihop med en älg eller nåt annat sattyg...

Asfalt brukar vara döden men även dessa meter gick bra och när jag kommit upp för svackan före min gård orkade jag tom spurta de sista 50metrarna hem!

Döm om min förvåning när Runkeeper visade att jag minskat min tid per km?? Jag som trodde jag sprang så sakta??

Kanske detta kan motivera mig att jogga lite mer regelbundet?!

Två saker vet jag iallafall: att jogga på morgonen är inget för mig och JAG SKA HA DE LÅNGA BYXORNA I FORTSÄTTNINGEN!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar