tisdag 14 januari 2014

Favoriter!

Tänkte dela av mig av några favoriter i min garderob:

ISAY - älsklingsbyxor! Dansk märke som gör byxor som passar min rumpa! Stretchbyxor med dragkedjan i sidan - perfekt om man vill ha lite mer figurnära överdelar. Snygga sömmar över knäna och bakfickor. Modellen heter Gizem cigaret pants och jag har dem i vinrött, brunt, beige och "urtvättade svarta".

FJÄLLRÄVEN - gillar deras figur sydda skjortor. Har två med kort ärm. Inga skrynklor om man hänger den på hängare när man tvättat - svalt material och bra passform(var glad när jag hittade en modell som passade över bysten OCH höfterna) Här nedan min älskade ulltröja jag fick i julklapp - även den bra passform och otroligt skön passar både till vardags och när man vill vara lite "finare"!

MERELL - hade ett par sandaler som jag använde i nästan 8 år som klarade två graviditeter innan de blev för utgådda och kardborrarna gav upp. Tyvärr tycker jag inte att de senare modellerna jag provat haft samma sköna sula men jag kanske inte hittat rätt modell...?
Här nedan mina vinterkängor som är vattentäta och känns som gjorda till mina fötter! Stabila och uppbyggda på rätt ställen. normal i storleken.
Gillar "pjäxsnörningen". Merell Natalya heter modellen och kan hittas på rea just nu(där de finns kvar i lager...) Finns i bl.a. Svart, brun och cinnamon.

DIDRIKSSON - letade länge innan jag hittade en jacka i parkas modell som passade mig...
Jag har inte stora bröst och inte jätte breda höfter och rumpa men det passar liksom inte ihop "uppe och nere" när jag provat. Tar jag större och större storlek blir de bara längre i ärmarna och på längden... tills jag hittade Didriksson! Tänkte mig en röd men den fanns bara i 40 och den var för stor(???) bredvid hängde vita i stl 38 - det är inte möjligt tänkte jag men...det passade perfekt!
Roligt med en vit oxå - den GÅR att tvätta ren om den blir smutsig!

LUNDHAGS - köpte mina blå förra året och blev såld! Allt det svarta är stretch och det känns knappt att man har byxor på - mycket bra rörelsefrihet. Perfekt när man har hundar - fastnar inga hår på. Andas bra. Köpte mig ett par svarta i nästan samma modell när XXL öppnade i Karlstad och de BOR jag i på jobbet hela veckorna! Torkar snabbt när man tvättat!

Andra favoritmärken är: CREAM(fina kläder i olika modeller), CULTURE(favoritlinnen med spetskant), ECCO(supersköna skor) och LINDEX TOP i microfiber


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar