söndag 12 januari 2014

~ Söndagsinlägg ~

Har haft benkryp from hell de senaste nätterna...
Natt till lördag vibrerade hela sängen och det kändes som jag hade kolsyra ända ut i armarna - var så trött men orkade inte somna - kroppen väckte mig hela tiden...
00.30 gav jag upp och gick in till soffan och slötittade på tv tills jag somnade sittande...
Igår kväll bestämde jag mig för att sitta uppe tills jag höll på att somna och sen skynda mig in i sängen - så inatt har jag iallafall sovit 7 timmar även om kroppen skakat halva natten så jag var trött benen när jag vaknade...känns som jag sprungit ett maraton...måste nog söka hjälp för detta!

Tog tag i min "bolljävel" idag!
Fick tips av min kompis Pillan att "Alla kan träna" har övningar för pilatesboll.
Här finns en video med några:
Pumpade min boll och började...idag med att prova alla övningar i videon...
Slutsats: Det tar tid att bygga upp styrka - men det går jävligt fort att bli av med den...

Fick mig iallafall några glada skratt när jag gled av bollen och hade en tokig hund som slickade mig i ansiktet och trodde att VI lekte med bollen...

Här kommer veckans planering:
Måndag: jobba - Tacopaj - rödspätta panerad i mandelmjöl - ZUMBA
Tisdag: jobba - Tacopaj - köttbullar med blomkålsmos - Simma 1000m
Onsdag: jobba - Mandelvåfflor - kycklingwok - "DAGENSBOLLJÄVEL"
Torsdag: Studier - bjuden på lunch & middag - PROMENAD
Fredag: Studier - bjuden på lunch - Tacos - Promenad

Helgen tar vi sen...
Börjar läsa Förskolelyftet på KaU på torsdag - spännande - denna gång: Naturkunskap & Teknik!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar