lördag 27 februari 2016

Långt tid sen senaste inlägget...

Inspirationen har ej funnits där - vaken för matlagning eller bloggskrivande...
Måste bli striktare i min kosthållning igen då vår och sommar nalkas - vill inte att min pollen/gräsallergi ska komma tillbaka bara för att jag väljer att frångå LCHF mer ofta...
Kanske kan bloggen hjälpa mig på traven???

Jag äter fortfarande inte pasta,ris eller bröd. Däremot väljer jag ibland potatis(vilket jag inte tycker är helt fel då den inte innehåller så mycket kolhydrater som tex ris...), jag har ätit lite godis ibland och framför allt: jag äter för lite och väljer för "dåliga" livsmedel.

Min vision är:
  • att äta bra mat lagad från grunden och att undvika socker och mjöl - SÅ ENKELT!!!
  • att må bra i kropp, själ och tanke


Tittar in här ibland då min receptsamling ligger kvar här.
Idag bakar jag "Hårt bröd" och första dagen på barnens sportlov har tillbringats i solen med ett pimpelspö i handen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar