onsdag 15 juni 2011

LCHF: Gräspollen

Vågar nästan inte säga det högt...men:
Jag känner inte av nån allergi alls...

Fast egentligen vill jag skrika ut det:
JAG KÄNNER INTE AV NÅN ALLERGI ALLS!!!!

Under flera år har jag tagit cortisonsprutor mot min gräspollen allergi.
Jag brukar ta en i början av maj och en in mitten av juni.
Min första semestervecka brukar jag inte kunna gå ut pga allergin.
I år tänkte jag vänta in i det längsta med första och...JAG KÄNNER INGET ALLS?!
I april när det blev tvärt varmt - runt påsk - tog jag fyra Kestin och lite Otrivin Comp(eller vad den heter?) eftersom jag kände av "halsont" och väntade mig fler reaktioner typ: kliande ögon och rinnande näsa + täthet i bröstet.
Om jag är lite förkyld eller är utsliten kan jag även reagera på annan pollen.
Det brukar vara jobbigast runt midsommar och om det dröjer för länge mellan första och andra sprutan - fem veckor brukar vara det optimala.

Igår slog de ängen bredvid vårt hus och jag mår fortfarande bra!

Skönt att slippa spruta in/stoppa i sig en massa medicin.
JAG ÄR ÖVERTYGAD OM ATT LCHF ÄR EN BIDRAGANDE ORSAK TILL ATT JAG MÅR BRA!
Kroppen behöver inte kämpa med en massa konstgjorda ämnen i maten och mitt inre är i "harmoni"!

Säsongen är ju långt ifrån över men det ser ljust ut!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar