tisdag 24 januari 2012

LCHF: Kvällsfika på Kungsjöbacken

Åhej vilken bra dag det varit idag!
Började 6.30 imorse och hade två timmars enskild planering mellan 8-10
Sen blev det premiär i gympasalen för mina fyraåringar - jätteroligt!
Pulkaåkning på em och efter jobbet hämtade jag en av två sparkar som en snäll kollega köpt åt mig!

Väl hemma läste jag lite på nätet och sen fixade jag hamburgare till barnen och matlådor till imorgon.
Bakade "Katrins bröd" och deltog i chat på LCHFKLUBBEN.SE

Sen blev det PW och dusch





Dagens matintag:
8.00 - 1dl turkisk yoghurt med valnötter och kanel
12.00 - två älgfärsbiffar med soltorkade tomarer och coleslow
17.00 - fem kalla köttbullar
21.30 - två bitar bröd med MYCKET smör och en kopp te med cocosa

Analys: Alldeles för dåligt med fett idag och min kropp svarar med att äta direkt ur smörpaketet när jag steker hamburgare till barnen...
Hjärnan ville ha grönsaker och dipp men kroppen sa: FETT!!!
Lösningen blev då "bröd" med ca 30g smör på och två msk cocosa i mitt te - NU: nöjd!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar