söndag 22 januari 2012

Summan av veckans träning

Har hunnit med en PW/jogg på 50min, ett Step up pass med styrka och stretch på 70min och simmat 300m.
Skulle simmat 1000m men det var roligare att leka med barnen och prata med vännerna!

Ska se till att komma ut på en PW under dagen så känner jag att jag ändå uppfyllt veckans mål med träning.

Fick en kommentar från "Matgiken" med frågan om jag var instruktör?
Jag leder passet här i byn.
När jag bodde i Filipstad så instruerade jag i StepUp, Aerobics och Spinning i vår klubb FGK under ett antal år(92-98?).
Har gått några kortare utbildningar men är inte licensierad.
När vi flyttade hit ut till landet(-98) så började jag med Aerobics i grannbyns gympasal under några år och sen fick jag vår bygdegård att köpa in 12 StepUp-brädor.
I början körde jag två pass i veckan men sen skadade jag knät under ett Boxaerobicspass uppe i Hagfors och fick operera + att barnen blivit större och har egna aktiviteter.
Har haft "vila" under ett år men nu kör jag en gång i veckan till att börja med!

1 kommentar:

  1. Kul med "eldsjälar" som får till step-pass och liknande även utanför storstäderna! =) Kul!

    SvaraRadera