torsdag 14 juni 2012

Imorgon börjar sommarlovet!

Alvina 13år i november
Alvina tjuvstartade redan i em - hon har inget speciellt i morgon i skolan så hon får följa med och titta på lillebror som slutar 3:an. Själv har hon gjort sitt första år på "Storskolan" i Hagfors årskurs 6.

I Sunnemo är det tradition med en låååång skolavslutning...
Edvin lämnas av i skolan 7.45 och sen tågar barnen till kyrkan 8.00
Där sjungs det psalmer, prästen pratar fritt om vad barnen kan tänkas vilja göra under sin ledighet och barnen själva spelar flera instrument - brukar vara fullt till sista plats i vår fina lilla kyrka!

Sen bär det av till Folkets hus och mer uppträdande som avslutas med fika
Jag fick semester hela dagen vilket var mycket uppskattat av mig - annars skulle jag som vanligt åkt till jobbet vid 11.30 och jobbat till 17(har haft stängning de senaste två-tre åren?!)

Nu hinner jag handla i lugn och ro på em - Edvin ska ha barnkalas på lördag.
Han fyller 10år den 29/7 och då börjar kompisarna åka på semester så han har inte haft barnkalas de sista åren. I år gjorde vi upp att jag skulle få "böta" 500kr om jag inte tog tag i detta... :O)

2 kommentarer:

  1. Väldigt snygg Alvina M o P

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du är väldigt lik din mamma M o p

    SvaraRadera