söndag 30 september 2012

Helgen så här långt!

Det blev en mysig kväll i badhuset i fredags - hela familjen + grannen Linus.
Jag åkte vattenrutchkanan(liten...) för första gången, solade 9 min, simmade 500m och badade ångbastu. Efter en lång dusch handlade vi lite och sen hem och fixade Tacos.

Lördagen började med resa till Karlstad - besiktade bilen OCH DEN GICK IGENOM UTAN ANMÄRKNING - JIPPI!!!

Åkte ut till Bergvik och köpte fyra par jeans(2 till mig & 2 till Alvi) + en huvtröja till Edvin för 858kr - NÖJD!

Letade vinterjack till Alvina utan att hitta nån som hon var nöjd med - men hon fick iallafall lite kläder.

Jag köpte en "tubhalsduk", en rosa blus på HM och en svart top på Gina.
Edvin inhandlade ett Lego Star Wars till WII - BR Leksaker hade 25% på allt om man hade clubkort och det hade vi tydligen...

Tidsoptimist som jag är trodde jag att jag lagt upp dagen bra: gick upp 7.00 för att hinna dricka kaffe innan vi skulle åka vid 8.20...mobilen började plinga och jag skulle uppdatera Laikaklubbens hemsida(mästerskapet på ÄLG gick igår) men det krånglade som bara den...med andan i halsen kom vi iväg 8.30!

Efter Bergvik på ena sidan Karlstad och Stadium Outlet på andra sidan "gjorde vi stan".
Edvin klargjorde att han inte behövde nåt i klädesväg medan Alvina letade febrilt utan att veta efter vad...

Hade tänkt fika på Waynes Coffe men tiden fanns inte...på 12:e(?) klädaffären undrade Edvin när vi skulle till Toys'rUs och jag kände paniken komma...klockan fyra skulle vi fira mamma i Filipstad och vi skulle hem och möta upp Henric däremellan...
När jag förklarat att vi inte skulle hinna drog Edvin ner kepan och tårarna droppade ner på Lindex golv...
Frågade kassörskan om det fanns nån leksaksaffär i city och hon påminde mig om BR.
På väg dit var Edvin kissnödig...men han kunde hålla sig om han fick gå till leksaksaffären.
Alvina och jag handlade det sista på HM och sen skulle vi hem!

När jag skulle köra ut bilen från Mitt i City hade jag glömt att checka ut(här finns nämligen inget "ut-spärr...)
Körde runt några varv igen för att hitta en automat - ingen bil bakom så jag parkerade mitt i "korridoren" och sprang till en automat...Väl ute så säger barnen: VI är JÄTTEHUNGRIGA!
Ok - vi tar en McDrive...OCH JAG ÄR KISSNÖDIG sa Edvin...det hade jag glömt...
Halvvägs hemma var jag tvungen att stanna vid en mack...klockan var 14.15 och jag hade varken druckit kaffe eller tagit en snus(glömt dosan hemma) på hela dagen...

Det blev iallafall ett trevligt firande av KÄRA MOR som fyller 60år på tisdag!!!
Vi har numer lika armband från HUMANITY(mormor & syrran suktar efter lika!)

Väl hemma rasade hela familjen ihop i soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar