söndag 23 september 2012

LCHF: Middagsdax!

Visar en bild på Edvins frukost när han får välja själv: kalla köttbullar och falukorv + ett glas mjölk!
Bjöd Jenny & Kjell på en slät kopp kaffe vid 11 innan vi for till skjutbanan för lite övning inför älgjakten.
 
Sen städade jag alla fyra hundgårdarna och nu har jag intagit dagens middag:
Älgfärsbiffar(älgfärs, grädde, kryddor - stekta i massor av smör)
Kokta grönsaker(fryst mix idag)
Gräddsås(häll grädde över biffarna i pannan och koka ihop tills det tjocknar)
Osötade lingon(lingon kokta utan socker - vill man så kan man tillsätta lite stevia...)

Samlat vatten sen igår + att jag absolut inte var hungrig förrän nu vid 15.00...det får bli ett lätt kvällsmål med bra fett och sen räcker det för idag!
Imorgon är det vägning i "Höstutmaningen" - bara några få veckor kvar så jag får se om jag kommer i mål?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar