lördag 22 september 2012

Min lördag!

Började dagen med att koka kaffe åt älskade maken!
Vi käkade långfrukost och sen gick vi bort till grannarna som bygger ut huset och idag lade nytt tak.
Halvkasst väder idag så jag kollade film och strök hela högen som jag blundat för en längre tid...
Henric började jobba redan 18.00 så jag och Edvin har myst vid TV: framför hans favoritprogram: Americas funiest homevideo(eller vad eländet heter...)

Dagens mat:
9.00 - 1dl turkisk yoghurt med vaniljpulver & en halv färsk persika + kaffe
11.30 - mera kaffe med grädde
15.00 - hemgjorda kycklingnuggets panerade i fläsksvål, ungnsstekta grönsaker & chilibea
20.00 - Grönsaker & dipp + en Bloody Mary

Summering:
Ingen bra matdag - ont i magen och uppblåst...
FEL 1 = turkisk yoghurt är ingen bra start för mig - skapar sug och håller mig inte mätt
FEL 2 = persika: jag brukar inte äta frukt MEN denna var så god!!!
FEL 3 = Åt alldeles för mycket grönsaker idag - mängden gör mig "uppblåst" och det blir för lite fett
(FEL 4 = alkohol...MEN det är ju lördag idag!!!)

I morgon är en ny dag! :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar