lördag 27 oktober 2012

40+

Då har man blivit firad i dagarna två!
Födelsedagen började med att barnen och maken väckte mig med skönsång och när jag sen stod i duschen vid 6.20 hörde jag hur det tutade - i köket stod min "granntant" Barbro iklädd silverhatt, serpentiner och ballonger blåsandes i en "födelsedagsflärp" - jag fick en champagne och en fin blomma.
Det blev lite kaffe innan jag skulle på Förskoleträff i Filipstad - där sjöng de för mig så nu vet jag hur barnen känner sig på förskolan när de ska sitta i centrum och alla riktar sina blickar mot dem...

Passade på att handla lite innan jag åkte hemåt - skulle hämta upp Henric ovanför Sunnemo och skjutsa honom till bilen - han var ute och släppte hundarna.
Nästan hemma ringde han och meddelade att han hade "lite problem" - han hade skjutit en kalv för Zidde samtidigt som Olga stod på ståndskall inne på grannmarken. Vi fick iallafall in båda hundarna och Henric fick hjälp med kalven av snälla Jonas & Sara!!!

Väl hemma kom ett blombud med blommor från min moster och mina kusiner - TACK!
Sara & Magnus kom förbi och firade mig på em.

Lagade trerätters till mina BÄSTA: Jenny & Kjell, Isa & Lennart
Meny:
Laxmousse på ruccolabädd
Fransyska - potatisgratäng - sallad med eklagrad fetaost - två kalla såser - kalamataoliver
Vit Chokladpanacotta med varm hjortronsås



Kjell gratulerade mig med en kram och vände sig sen till Henric och beklagade sorgen...;O)
Senare under kvällen konstaterade de att jag var "den äldsta käringa" här...
Jag får väl kontra med att jag iallafall har den klart yngste maken nu när Henric stoltserar med att vara hela TRE ÅR YNGRE än mig i 3 veckor till!!!

Idag har jag bjudit mor & far på mat - trevligt ♥
Meny:
Morotssoppa
Älgfile - potatisgratäng - sallad - kall sås
Vaniljglass med varm hjortronsylt

Idag har jag även blivit påmind av mina vänner att jag numera dessutom är 40+...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar