onsdag 10 oktober 2012

LCHF: Low carb ÖL - SOLSIDAN vs. BRIGHT


Solsidan Low Carb Premium Dry 
Solsidan Low Carb Premium Dry
(nr 1215)
Ljus lager

Spendrups BrightBeställde detta ölet på mitt systembolag förra veckan - det ingår tydligen i "ordinarie sortiment" på nåt sätt så det kom på två dagar.

Jag gillar ju bäst mörkt öl och det är ju aja baja sen jag lade om min kost för snart 3½ år sedan.
Solsidan duger dock om man blir sugen på öl!
Snygg flaska oxå!

MEN jag köper nog Spendrups Bright i fortsättningen oxå de få gångerna jag vill ta en öl.
Enligt systembolagets hemsida har de båda ölen lika fyllighet men Bright har lite mer beska

Vad jag kan läsa innehåller de ungefär samma mängd kolhydrater:
Solsidan 0,78g kolh/ca 1dl och Bright 0,76g kolh/ca 1 dl
 

Solsidan kostar dock 17.90 för 33cl (54,24kr/liter) medan Bright kostar 12.90 för 50cl(25,80kr/liter) så det blir nog den sistnämnde i fortsättningen eftersom den alltid finns hemma...

Däremot står det "LOW CARB" på Solsidan vilket jag tror kommer locka många köpare som dragit ner på kolhydraterna.

Kanske kommer Solsidan även att finnas ute på krogen/restauranger både tack vare den texten och den snygga flaskan?!


HÄR finns ett gammalt inlägg om min fråga till Spendrups angående innehållet i Bright!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar