tisdag 20 november 2012

LCHF: Dagens mat!

Efter lite självrannsakan har jag kommit fram till att jag sista tiden ätit alldeles för lite och fel...
Periodisk fasta 12/20 har passat mig bra då jag oftast inte är sugen på morgonen.
Kl 12 äter jag nåt mellanting mellan frukost och lunch eller direkt på middag.
Kvällsmålet är oxå lite olika.
Felet som jag gjort på senare tid är att jag slarvat med VAD jag äter när jag äter...
Alldeles för lite fett!!!(inte mycket kolhydrater men för "dålig" mat..)
Är aldrig hungrig och aldrig törstig(?) - men man kan ju dricka ändå...
Har ej haft inspiration att laga varierad mat och "glömmer" bort att äta...



Nu ska det bli ändring på det!
Ska prova mig fram vad som känns bäst - om det är PF eller nåt annat.
Funderade tillbaka på mitt första år med LCHF - då var jag mycket engagerad i matlagningen.
Nu har jag ätit så här i 3½år och tänker inte på det längre samtidigt som inspirationen falnat...
MEN JAG TYCKER JU OM ATT LAGA MAT?!

Kommande dagar blir alltså att prova sig fram NÄR jag bör äta, införa MER bra fett till varje måltid och dricka mer VATTEN

Dagens mat - TISDAG:
10.00 - två kokta ägg mosade i lite creme fr och majonnäs + dill - en stor kopp te
fm - två koppar kaffe
19.30 - Stekt älgkött och vitkålsgratäng

Analys:
Har ätit mer fett än igår och mer mat.
Inte så mycket kaffe och iallafall två stora glas vatten
Lite väl mycket grönsaker men...på bättringsvägen!!

När maken kommer hem efter em-skiftet blir det nog lite brie och salami...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar