fredag 11 januari 2013

Nystart!!!


Då har man startat en ny förskoleavdelning på en vecka!!!

Två nya arbetskamrater har jag fått - en som jag arbetat med en kort period tidigare och en nyinflyttad.
Känner att vi kommer att få det bra tillsammans!!!
Vi är tre stycken som kan prata mycket och det är mycket viktigt - jag måste dock komma ihåg att ta ett steg tillbaka ibland vilket jag kan ha mycket svårt för... ;O)

Måndag och tisdag gick åt till att lära känna varandra lite och få information om föräldraaktiv inskolning som är metoden vi kommer att använda + att "ragga" lite möbler...
Under tisdagen tömdes även lokalen så på onsdag morgon visste vi vad som fanns kvar och vad som behövdes införskaffas...vilket var det mesta!
Onsdag bestod av inköp - när vi väl kom iväg...det handlade om förvirring angående kärra, avsaknad av drag, drag men ingen ström, lång bil/långt släp och tillslut: EN BUSS!

Vi bar och bar och igår torsdag var vi sex personer som kl.8.00 började skruva ihop allt, möblera och städa - kl.16 skulle föräldrarna komma för ett första informationsmöte och då gällde det att ha en lokal som kunde ge dem ett positivt första intryck - jag tror vi lyckades och det var spännande att träffa alla första gången!!!

Idag har vi planerat första inskolningsveckan och gjort kompletterande inköp och andra praktiska detaljer.
Jag är mycket stolt över vad vi har åstadkommit på denna korta tid!!!
Tack för gott samarbete L & C


Idag är det faktiskt exakt 20år sen jag klev in på Förskolan Bullerbyn, som ligger bredvid Sörgården, för att göra min första dag som ny exad förskollärare - oj vad tiden går!!! "Back to the roots"

När jag kom hem sov jag 1timme och 45 minuter...det var nog länge sen jag var så trött...men ändå på ett skönt och positivt sätt! Kommer inte att ha svårt att somna ikväll heller!!!

Nu ska barnen och jag se på "MODIG" och älskade Henric jobbar natt!

Trevlig helg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar