onsdag 27 mars 2013

IPAD: SayHi Översätt

Denna app har vi haft stor hjälp av under både inskolning och till vardags!!!
Den översätter till 40 språk och kostar 7 kr har jag för mig.

Lätt att använda om det är någorlunda tyst runtomkring.
Man pratar till appen och den skriver vad den uppfattade på svenska och sen översätter den till valt språk både med text och tal.
Blev det fel så kan jag lätt se det när jag läser vad den uppfattade att jag sa.

Man kan stjärnmärka ord och meningar och använda igen vid ett annat tillfälle.
Jag passade på att prata in vissa bra meningar i förväg!

Det var faktiskt en av våra utlänska föräldrar som rekommenderade den och sa att den brukar funka bra och översätta rätt. Laddade hem den till min IPhone först och sen till "paddan".
När språksvårigheter ibland uppstår brukar föräldrarna fråga efter min mobil :O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar