söndag 17 mars 2013

LCHF: Dags att planera veckan!

Vikten den senaste månaden har stått stilla på 69,5kg!
Vet ej vad som hänt sen jul men kanske jag kommit förbi nån "platå"?!
Inget speciellt har jag gjort iallafall annat än det vanliga!

Har faktiskt ätit lite lördagsgodis några lördagar tillsammans med barnen men det är skönt när man känner att man inte är speciellt sugen och inte vill ha mer.
Känner inte att det triggar igång mitt sötsug heller.
Min kropp har nog ställt in sig på att det mesta av kosten ska innehålla lite kolhydrater och mycket fett så den ställer inte om sig för några få godisbitar.

Mjöl undviker jag alltid då min mage genast sväller upp och magen stannar helt.

Till sommaren "firar" jag 4år med LCHF och det finns inga planer på att byta ut min kosthållning!!!
Pasta och bröd + alla hemska lightprodukter och "färdig mat" är inget jag vill stoppa i munnen.

Har kommit iväg på ett styrketräningspass under veckan och hoppas kunna gå en gång i veckan till att börja med.
Promenader med hundarna blir det varje dag - ibland korta och ibland längre = vardagsmotion!

Gjorde ett besök i frysboxen och upptäckte att det finns mycket fågel som måste tillredas - så under veckan blir det nog en Tjädergryta och kanske ugnsstekt orre till helgen.

Älskar mitt nya jobb(mitt gamla också men detta är utmanande och spännande på ett nytt sätt eftersom inget är "färdigt") och ser fram emot varje arbetsdag!
Ska planera in en ledig dag under påsklovet tillsammans med mina barn.

Under veckan är det inplanerat Arbetsplatsträff med två andra förskolor där vi ska presentera "Föräldraaktiv inskolning" och få ta del av de andras studiebesök.
På tisdag är det första syrelsemötet med Lärarförbundet - jag blev infald där på Årsmötet under veckan. Har varit med som ledamot/kassör för över 15år sen så det är nog dags igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar