tisdag 12 mars 2013

Möten som berör...

Genom möten med människor utvecklas man och formas till den man är och kan bli...
Möten kan vara positiva, stärkande och utvecklande.
Möten kan vara uttömmande, energikrävande och negativa.

Idag mötte jag en människa som fick mig att verkligen omvärdera min syn på tillvaron...
En människa som med fyra ord fick mig att inse hur bra jag har det...
Som med dessa fyra ord fick mig att förstå att jag tar många saker förgivet och som självklart här i livet...
Jag inser att mitt liv är ännu mycket bättre än vad jag tidigare insett...

From idag kommer jag att vakna varje dag tacksam över min familj som är frisk, mitt trygga hem, mina kära vänner, mitt inspirerande arbete, min ibland tråkiga vardag osv...

Det är oviktigt vilken låt som går vidare i Melodifestivalen eller om Färjestad vinner slutspelet...
Är det 25 minusgrader imorgon när jag vaknar eller ösregn hela semestern så lovar jag att vara glad i alla fall...
Att äggen är slut och att jag glömt göra matlåda är inte hela världen...
Listan kan göras lång...

Jag kommer bära detta möte med mig en lång tid...
Jag kommer att vara tacksam för de små vardagliga sakerna i livet...

Detta var mitt första möte på nära håll men antagligen inte det sista...
Jag veta att jag måste släppa det för min hjärna kan älta till själen inte mår bra men...det känns inte bra...

....WE CAN NOT STAY...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar