måndag 17 juni 2013

Måndagstankar...

Har haft en trevlig helg med 40årskalas för Bästaste JENNY - välkommen i klubben!

Igårkväll tog jag en joggingtur - hade bra flås men blev helt stum i vaderna redan efter en tredjedel...antagligen sockret i de tre cider jag drack kvällen innan...bläääää!

Sista tiden har det blivit lagom kolhydrater men för lite fett + att när värmen kommer har jag haft svårt att hålla mig från en och annan cider...Därtill äter jag nog alldeles för lite mat...
Dags att ta nya tag!
Håller fast min Periodiska fasta som jag startade för snart 1,5 år sedan - äter mina mål mellan 12-21 vilket passar MIN kropp utmärkt.
Felet har varit att jag ibland hoppar över Brunchen(första målet) då jag inte fixat matlåda eller glömt den hemma + att jag inte är sugen på att stoppa något i mig...
Det har blivit middag vid 17 och nåt litet ofta kallt vid 21...

Idag har jag iallafall ätit Mandelvåfflor med hemgjord purjolökskeso och broccoligratäng vid 11.45
Klockan 18.00 blev det grillat(se nedan). Nu är jag nöjd och belåten - fettintaget har varit högre än vanligt och det känns!
Har även börjat med Cocosa i kaffet igen och ska byta grädden mot Äggmjölk.
Återinfört mitt stora glas vatten med citron till morgonkaffet.

Kilona är ju inte så viktiga i mitt liv längre men jag vägde mig i morse och den visade 71kg - har varit nere på 69 och hamnar nog där när kroppen släpper lite av det vatten den samlat på sig.
Trivs ganska bra med kroppen men vill som vanligt bli lite "fastare" ;0)
Har varit dåligt med träning sista 12 månaderna då jag inte kört mina step-up pass i byn.
Ska varva promenader med joggingturer(jag HATAR att jogga...men det går med bra och hög musik i öronen!) nu när kvällarna är ljusare och semestern snart är här!

Denna vecka har jag fyra arbetsdagar, sen kör jag två veckor med ledig mån-tis, jobbar en hel vecka och sen semester i tre tillsammans med älskade maken!
En tur till Norrland, en till Göteborg och en till Leksand är inplanerade - annars ska jag bara NJUTA AV ATT VARA LEDIG!

Här kommer en bild jag hittade i paddan efter att dottern lånat den - barnen njuter av att sommarlovet äntligen börjat!







1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom!!!
    Hoppas att vi kan ses något under sommaren!!
    Kram från 40+

    SvaraRadera