söndag 16 mars 2014

Träning!

Maken har börjat spela fotboll två gånger i veckan och styrketränar ofta 3-4 gånger oxå.
Känner att jag blir lite stressad och vill oxå igång...
Han har ju ett superfint gym på sin arbetsplats och kan träna i anslutning till jobbet när han vill - Gratis!
På helgen får han ta med frugan så det har blivit en av dagarna de senaste veckorna.

Själv har vi flera förmåner på kommunen men eftersom det inte är på min arbetsplats är det lätt att bara åka hem + att vissa aktiviteter är senare på kvällen.
Tre saker jag kan utnyttja är iallafall: styrkehallen, simhallen och massagestolen.

Jag började ju träna Zumba/styrka på måndagar i grannbyn men har inte hunnit de två sista gångerna då jag jobbar länge på måndagar.
Hemma har jag kört Tabata-pass och intalat mig att "hemträning" är min grej...nu är det ju så att väl hemma så finns det en massa annat som pockar på mig: läxläsning, matlagning, städning osv

Känner att jag vill "träna hemifrån" ibland och ser det även som lite "lyxig egentid" - även om det är slitigt! Hemmaträningen blir ett komplement!

Denna veckas träning blev intensiv i slutet av veckan:
Torsdag - joggingtur hemifrån - 4,5km - nära dödenupplevelse första delen men sen gick det skapligt - sprang 80% och gick 20% - NÖJD för att vara första tillfället på länge!

Fredag - 45min styrketräning i Filipstad, 30min i massagestolen(och 20min i en het bastu) - lyxig em innan årsmöte med Lärarförbundet och god Thaimat!

Lördag - 1,5timme styrketräning på Träningsverket - körde bl.a. 2000m rodd - avslutade med att slå på sandsäcken och lyckades skada benet i handen som hör till lillfingret men det går väl över...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar