söndag 13 april 2014

12 dagar

Pjooo...där gick luften ur...
Har varit 12 hektiska dagar - men mycket intressanta ur många synvinklar - detta har jag sysslat med:
- haft årets lönesamtal på jobbet
- börjat som mentor för min kollegas introduktionsår
- föreläsning om barn med annat modersmål
- skjutsat sonen till ett antal fotbollsträningen 
- sett en träningsmatch med maken som återupptagit fotbollskarriären...!
- varit i Karlstad på Lärarmöte om pedagogisk utvecklingstid
- två dagar i Sunne på styrelseutvecklingsdagar med Lärarförbundet
- läst och sammanfattat en gruppuppgift för Förskolelyftet II
- en heldags inomhuscup med sonen
....och däremellan jobbar jag heltid och försöker hjälpa till lite hemma!

Som ni säkert förstår har jag inte hunnit röra på mig så mycket.
Det har blivit mycket stillasittande på diverse möten...och inte så bra mat för mig på kursdagarna.
Hade beställt LCHF-kost men det var mest att de plockat bort kolhydraterna men ej ersatt med något annat...får ge en eloge till Plaza i Karlstad iallafall som lyckats bäst!!!

Lite träning blev det på slutet iallafall: crosstrainern och Tabata på hotellet i Sunne i torsdags, nästan 2 timmar på gymmet igår och en cykeltur idag.
Jag mår SÅÅÅ mycket bättre när jag får röra på mig och förhoppningsvis minskar benkrypen oxå.

Annars känner jag mig som en uppsvälld val...dåligt sammansatt mat och flera avsteg under senaste två veckorna...samlat massor av vätska. Hotellet vi sov på tor-fre har antagligen ett ventilationssystem som jag inte fixar - fick lika ont i halsen detta år som förra - lägg då till ca 7 timmar i en konstgräshall där det oxå fläktade på ganska bra...känns ganska konstigt i halsen just nu!

Mycket kunskap har iallafall inhämtats, analyserats och kommer att utveckla mig som person, förskollärare och facklig förtroendeman.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar