söndag 13 juli 2014

- SEMESTER -

Herregud vilken vecka vi haft...
Först att vara sjuk nästan hela veckan men ändå masat mig till jobbet - lägg sen till ett blossande atopiska eksem på ena låret, två turer till Arvika efter jobbet, fixa lån på banken, ett hundsläp som ska besiktad i sista stund och lampor som vägrar fungera...avslutar veckan med att förkylningen släpper och jag får den där "trevliga veckan" istället...

Var som en urvriden trasa på fredag kväll men var tacksam för trevliga vänner som bjöd hem oss för att fira in semestern!


Hanna hade varit på Torfolks gård och köpt bra råvaror och fixat en krispig sallad med räkor - jag avstod vinet och drack lite hemgjord flädersaft till för jag skulle inte orka cykla hem från Sandbäcken denna kväll...

Lördagen tillbringades på Sunnemodagen med minijogg, SMU-hamburgare, loppis och veteranmatch i fotboll. Spontan grillning med vännerna från Ingridsätra - en underbar fransyska av en älgkalv...såååå god!

Idag har varit en slödag men jag kom iallafall iväg på en "dubbel-promenad" idag - hann inte igår...
Det kom två regnskurar under de 70min jag var ute men det var ganska skönt!

Nu har jag nyss tagit en kort kvällspromenad med Olga som badat idag.

Ser fram emot att krypa ner i sängen och veta att klockan INTE ringer 5.30 imorgon!
Först DÅ är det SEMESTER!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar