söndag 27 februari 2011

7 januari 2011

Från gamla bloggen:
Tänkte börja blogga här på vårt domän - det finns ju plats!
Kanske maken kommer igång med fler jakthistorier om jag skriver om mitt?!

Jag heter alltså Malin och är på mitt 39 år..
En del av mitt liv förvandlades drastiskt den 1 juli 2009.
Det var den dagen jag och maken bestämde oss för att börja äta LCHF kost.

Min mage har stört mig och mitt humör under de senare åren och jag har provat med att utesluta: gluten, mjölkprodukter, nybakt, redningar osv - men inget har hjälpt nån längre stund...

Min mage "stannar" och sväller upp strax under revbenen och det enda som kan hjälpa den att komma igång igen är att motionera (skaka runt tarmarna en stund..smiley) - men det hjälper bara för stunden...
Jag läste en hel del om LCHF på nätet och såg att en bonus var att man även tappade vikt. Min våg hade visat att kilona segat sig uppåt och faktiskt brutit 80kilosgränsen med ett par kilo...HUA!

Förberedde min Älskling på att jag var tvungen att prova detta sätt att äta och döm om min förvåning när han svarade att han oxå var med - bara han slapp laga mat till att börja med - han orkade inte sätta sig in i det på en gång...

Redan dag ETT märktes stor förändring: "hungerspaniken" och humörssvängningarna var som bortblåsta, sötsugen försvann och MAGEN VAR INTE SOM EN BALLONG!!!

Kände mig varken mätt eller hungrig - bara TILLFREDS och NÖJD!

Sex månader senare hade jag gått ner från 82,5 - 74.
Nu ett år senare pendlar jag mellan 72-73 och känner mig ganska nöjd...
Nån stans i bakhuvudet finns inpräntat att "man ska väga mindre än sin längd -1m"
Jag som är 1.68 ska alltså väga 67.9..
Men det känns faktiskt som att jag kan slänga ut vågen och titta mig i spegeln istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar