tisdag 21 augusti 2012

Åååå - vilken tisdag...

Herregud vad trött jag är...helt tom i skallen...
Matade Vinga för 1 timme sedan och var så uppe i varv så jag satte mig ute i mörkret på bänken och lyssnade på syrsorna en stund...himmel vad syrsor det måste vara på min äng?!
Lugnade ner mig och nu är jag som sagt var färdig för sängen...

Dagen i sin helhet:
Gick upp 5.45 - väckte barnen och fixade frukost till dem och en dubbel Bullet Kaffe till mig!
Det blev en GRÖN dag idag!

Satte mig i bilen 7.50 och for de 7 milen till Karlstad universitet.
Träffade en hel hög trevliga människor! Bla MARIA som läser min blogg då och då - KUL!!!
Vi kommer att ha mycket utbyte av varandra under denna höst på "Förskollärarlyftet II"
De två pigga tjejerna som satte sig vid mitt bord på morgonkaffet hamnade i min arbetsgrupp senare på dagen - vilket sammanträffande!

Blev bjudna på middag idag som "Kockan" själv presenterade och hör och häpna:
Ingen potatis, pasta eller ris!!! Efterrätten hoppade jag över - jag drack kaffe och tog en snus...
Lax med vitlöksdoftande grönsaker på en bädd av blandsallad med en kall sås till - jättegott men alldeles för lite fett för mitt behov - var "hungrig" redan kl.17.30...

Efter kursdagens slut åkte jag till Bergvik och fick tag på en gräsklippare med 30% rabatt - BRA!
Vår trädgårdstraktor havererade på andra kniven för tre veckor sedan och vi har lånat svärfars sen dess.
Nu kan den bli lagad under vintern och jag får motion samtidigt som jag klipper gräs!

Handlade lite kläder åt Alvina som blev jätteglad - min strategi denna gång var att inte köpa kläder som jag själv skulle tänka mig att ha och då hade morsan helt plötsligt "bra smak"..!

Kom hem 19.45 - malde älgfärs, fixade kyckling till barnen, gjorde en Lindas gryta i ugnen, två matlådor köttfärssås och en hög med köttfärsbiffar.
Avlutade efter "syrsesång" med en tallrik blåbär med grädde - alldeles för sent på kvällen men nöden har ingen lag...(före det hade jag både ätit ur smörpaketet och druckit direkt ur litern med vispgrädde...)

Ni kanske förstår att jag är trött?!
Och det är säkert ni oxå om ni orkat läsa ända hit ner... ;O)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar