torsdag 6 september 2012

ALLT OM LCHF...Buuuu!

Expressens bilaga: ALLT OM LCHF...njaaa....
Jag tog faktisk en prenumeration på den då mitt lilla COOP nära fick tre(3?) ex av den förra gången den kom ut...och de var ju så klart slut...

Jag känner mig lite kluven till denna...kanske är jag petig men:
JAG STÖR MIG FRUKTANSVÄRT PÅ ANNONSERNA!!!!

Lowcarb produkter, Atkins-barer och Celsius...nja...inget jag själv skulle varken köpa eller stoppa i mig då jag anser att man inte behöver byta ut tex pasta mot Lowcarbpasta utan kan skippa det helt...

Reklam för tidningen EXTRA har inget där att göra alls men ok - de har inget med LCHF att göra alls och kan då inte heller vilseleda någon...

GI-VIKTKOLL hör inte heller dit anser jag...

MEN att ha en HELSIDA med annons för YERBAZEN och dessutom skriva att det är en LCHF-SUCCÉ(?????????) får mig att brinna av totalt... :O((

Ett "viktminskningspiller" hör absolut inte hemma i en tidning som handlar om en sund livsstil med bra mat lagd av naturliga råvaror!!!!!
"Hungersdämpande, fettförbrännande, 100% naturlig" - är de inte riktigt kloka????
Förstår att det är kvällstidningarnas chans att sälja massor av lösnummer på nåt som är "inne" just nu - men de får väl hålla sig till saken och inte blanda in sånt som INTE HÖR TILL ÄMNET!!!

Dessutom står det på framsidan: ALLT OM LCHF - NYA SUCCÉDIETEN
när det borde stå:
"DEN SUNDA LIVSSTILEN"
eller
"NATURLIG MAT"
eller
"RIKTIG MAT AV RIKTIGA RÅVAROR"

Nej fy skäms på er som ger ut detta!
Trots alla bra recept och artiklar tänker jag BOJKOTTA denna tidning och även skriva ett kritiskt brev till dess redaktion! :O(

2 kommentarer:

  1. Du har tagit en prenumeration men ska bojkotta tidningen? hmm

    Jag stör mig oxå nått så otroligt på annonserna men fattar ju bättre än att gå på dem, värre är det ju för nybörjare som kanske inte har någon att rådfråga :/

    Jag tog oxå prenumeration, den ska ju säljas med tidning står det och här håller de hårt på det fast andra slipper kvällsblaskan, tycker jag personligen tjänar på en prenumeration då jag ändå tänker köpa den igen nästa gång den kommer :)

    SvaraRadera
  2. Jag tog prenumerationen innan jag visste vad det var för tidning egentligen... :0)

    SvaraRadera