lördag 1 september 2012

- Oxhälja -

Försökte gå upp vid 8.00 idag men klockan blev nog 8.45 innan jag lyckades kravla mig ur sängen...
Åkte några mil för att hämta en hundkoja som visade sig vara alldeles för stor för att få in i hundgården...

Tog med mig barnen in till Filipstad och den årliga marknaden - OXHÄLJA - eller "marken" som vi "stassere" säger! Klarblå himmel och varmt som bara den!

Alvi skulle träffa kompisar och Edvin åkte lite karuseller med grannarna medan jag, Isa & Jenny vilade på "Köket" - jag åt dagens Fiskgratäng med hummersås UTAN potatis som blev min brunch idag

Köpte glutamatfria kryddor från Kryddhuset: GRILLKRYDDA & CITRONPEPPAR
Väl hemma var det skönt att vila trötta ben och inta lite turkisk yoghurt med kanel & valnötter.
Nu blir det soffan resten av kvällen!!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar