fredag 2 november 2012

Härliga fredag ♥




Då var fredagen till ända!
Jag har haft semester - vi brukar alltid försöka vara lediga på barnens födelsedagar.
Edvin fyller alltid på sommarlovet och Alvina på höstlovet så traditionsenligt väcks barnen med sång och paket på sängen.
Denna gång ville vi "förnya" oss lite så Henric och jag smög in och sjöng "Hej Tomtegubbar" för en yrvaken Alvi...hon som alltid brukar vakna först i familjen sov faktiskt på riktigt!?
Vi bestämda att byta frukost på sängen mot familjefrukost i köket.
Alvina fick sin önskade mobil och på fm fixade vi även med Facebook kontot!
Vi kanske är "tråkiga föräldrar" men vi har faktiskt inte låtit Alvi vara på FB förrän hon nu fyller 13...
Kan säga att det varit mycket datatrafik under dagen - men mer på mobilen än på laptopen i köket!

Alvi och jag tog en skön skogspromenad i duggregnet och sen åkte jag och Edvin över till Munkfors för att hämta en del av jultidningarna som kommit dit - Edvin var glad över premierna som i denna omgång var: WII Lego Harry Potter  och en limrgrön klocka - nu väntar han på den utlovade elgitarren med förstärkare...

Alvina hade önskat att få bjuda på Banana Split till sina gäster som i första omgången var fam Vessby-Ejdsell med nya tillskottet - en sockersöt "lite docka"!

Senare på em kom farmor & farfar + faster Jasmin och Jonathan med örhängen och en snygg grön top som jag blev lite avig på! ;O)

Nu har lugnet spridit sig - Edvin spelar spel, Alvina sitter vid tv:n, Henric har åkt på nattskift och jag har krupit i min Onepiece och hällt upp ett glas rött.
Återstår att göra innan ögonen faller ihop är att plocka fram kläder till morgondagens 40årskalas, mata hundarna och baka en chokladterrin

Nedan till vänster: Dagens Ceasarsallad
Nedan till höger: Mina tre favoriter just nu!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar