måndag 12 november 2012

Härlig söndag!

Tillbringade dagen i skogen!
Satt på pass på fm och släppte Olga på em.
Hon fick upp älg och jag siktade på ryggen under ett antal meter men det var dimmigt och jag kunde inte se om det fanns horn...(koförbud)
Olga for iväg in på nästa såt och ställde älgen nere vid Sången.

Jag smög ca 350m över en myr och sen blev det tyst och sen åter ståndskall - älgen simmade över Sången och även Olga hade badat...
Hon skällde så länge hon såg älgen i vattnet sen släppte hon.

Jag upptäckte att jag glömt kopplet i bilen så jag fick använda vapenremmen...
Olga var sur och ville iväg i nästa älgslag...
Såg tre spår över grusvägen så det var nog fler älgar med från början!
Motion fick jag iallafall!

Avslutade kvällen med stekt biff av älg med en god fetaost och beasås!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar