tisdag 12 februari 2013

LCHF: Dagens mat & livet just nu...

11.45 PizzaFisk & gröna ärtor

2 stora portioner
400g torsk
2dl krossade tomater
2dl riven ost
2 klyftor hackad vitlök
Pizzakrydda
Salt & peppar

Lägg den tinade fisken i en form
På med kryddor, riven ost och tomater i nämnd ordning
In i ugnen i 200grader i ca 25 min
Servera med kokta grönsaker

14.45 några Ostrullar med Mandelsmör

21.00 Morotssoppa (recept under "soppor" till vänster!)

Just nu består mina dagar av:
Sova - hundar - jobba - sova middag - hundar - matlådor - barnens läxor - hundar - sova osv.....

Hektiskt men mycket roligt på jobbet med inskolning av sex barn med annat modersmål - högt i tak och mycket prat på flera språk med föräldrar och barn - mycket skratt - gör mig förstådd på knagglig engelska och det är jätte nyttigt!!!
Jag förstår engelska bra men pratar sällan själv...igår kväll kom jag på mig med att "tänka på engelska" och ikväll pratade jag engelska med hunden på sista promenaden..."okey - stop - go home"...

Imorgon är en ny dag - time to sleep - klockan rings at 5.30...typ ;0)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar