söndag 31 mars 2013

Livet en söndag

Tillbringade kvällen igår med goda vänner hemma i Kungsjöbackens kök!
Alla hade ätit så det bliv lite gott att dricka istället.
Sov till 9 idag(mobilen ställer ju om klockan automatiskt som tur är...)
Började dagen med kaffe och sen tog hela familjen en promenad med tre av hundarna.

Underbart väder har det varit idag!

Vi har haft besök mest hela dagen: först kom två kompisar på kaffe, de avlöstes av ägaren till valparnas pappa som kom med sin familj för att se på de små liven som fyller tre veckor idag.
Alvina har en kompis från Stockholm här och under em kom min syster med barn hit och vi käkade Tacos.

Nu jobbar maken natt och barnen ser på film.
Jag har hunnit tvätta ETT fönster idag men ska ta tag i fler under morgondagen!

Veckans plan:
Måndag: ledig - tvätta fönster och städa hundgårdar, skriva matsedel och slänga massor av återvinning...
Tisdag: jobba 7.30-16 +  beställa tid för klippning och färg
Onsdag: jobba 7.30-15.30 - baka när jag kommer hem
Torsdag: Semester - umgås med familjen
Fredag: jobba 7.30-15.30 - barnen åker till kompisar i Karlstad
Lördag: hämta barnen och införskaffa min efterlängtade IPad!
Söndag: Laga nya matlådor för kommande vecka!

Ska försöka komma igång och jogga igen...hatar egentligen att "springa" men jag går så fort på mina promenader så det borde inte vara så svårt att bara släppa loss och jogga istället - måste sitta i knoppen det där att jag tycker att det är så jobbigt/tråkigt?!
Inspirerad av min kompis Pillan som ska springa vårruset i år!

Fortfarande mycket snö kvar i skogen men snart så är det fullt av jogg-vänliga stigar nära till hands!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar