måndag 24 juni 2013

LCHF: Dagens mat

Det som är bra med att skriva matsedel är att jag handlar efter den så att livsmedlen finns hemma - sen får man se vad som blir lagat och uppätet...

Sov till 9.00 idag och var som vanligt inte sugen på frukost så tidigt.
Det blev kaffe med lite grädde och Cocosa.

Fixade lite här hemma och åkte sedan till Hagfors för att veckohandla - har semester mån-tis!
Vid 13.30 drack vi kaffe och åt sommarens första(!) jordgubbar(som jag inhandlat alltså...) med lättvispad grädde.

15.30 blev det grillad entrecote av älg, rostade grönsaker, Lallerstedts chilibea, "Åsas sås" och ett glas rött. Just nu när klockan är 19 ännu det som jag inte behöver nåt mer idag så vi får se om det blir nåt "kallskuret" ikväll?!

Nu har jag klippt gräset i Rotas valphage och tvättat av lite utemöbler.
Alvina har oljat golvet på balkongen och jag ska skura trappen nere så hon kan olja där imorgon.
Ha en trevlig kväll alla!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar