tisdag 20 augusti 2013

5:2...eller???

Jaha...igår var det dags för fastedag 3...och jag glömde bort den!!!
Fastade idag istället...men sen funderade jag lite....
Vad håller jag på med???

LCHF är ingen "diet" för mig utan ett SÄTT ATT ÄTA.
Jag väljer också att "följa min kropp" och äta när jag behöver vilket resulterat i en form av PF(periodisk fasta) med ätfönster - oftast mellan 12-20(alltså 16:8) MEN jag gör ju som MIN KROPP VILL och tänker alltid att "detta är inte sista måltiden jag äter" så jag behöver inte överäta eller vara så noga med klockslagen.
Jag är helt nöjd med detta - varför ska jag då krångla till det???
Jag var antagligen nyfiken på detta 5:2 som står på alla löpsedlar och över hela internet.
MEN då lyssnar jag ju inte längre på min kropp utan jag BESTÄMMER helt plötsligt att jag ska äta(eller inte äta...) på ett speciellt sätt och det var ju inte mitt vision....

JAG SKULLE JU LYSSNA PÅ MIN KROPP!!!

Det innebär ju i praktiken att om jag bara vill dricka en dag så gör jag det = fasta.
Men vill jag äta så ska jag ju göra det MEN enligt mitt sätt att äta = LCHF

Läste även ett inlägg av Anna Hallen som egentligen kanske INTE handlar om detta men raderna i början fick mig att tänka till:


När jag läste detta tänkte jag plötsligt att: jag behöver inte rådfråga någon annan eller "prova nåt nytt" FÖR JAG VET REDAN VAD MIN KROPP VILLA HA OCH VAD DEN MÅR BRA AV!!!

Sammanfattning: jag tar mig hädanefter en fastedag ibland OM MIN KROPP VILL!
Härmed avslutar jag projekt 5:2!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar