söndag 5 januari 2014

Omställning...dag 1

Snart dags att börja jobba igen efter en lååång ledighet(har jobbat EN DAG på 17...)
Ska bli skönt att få "lite ordning på livet igen"... Jag tycker om att vara ledig men har svårt att fokusera när vardagens rutiner försvinner...konstigt kanske?! Borde ju ha mer tid för det jag vill göra men summan av det hela är att jag inte kommer till skott när jag väl har möjlighet...

Idag startade jag iallafall omställningen till bättre matintag!
Mottot för dagen var att ÄTA NÄR JAG VAR HUNGRIG - hellre för mycket och bra mat än för lite vid invanda tider(16:8)

Så här blev min dag:
8.30 - en bit omelett med champinjonstuvning, kaffe med en skvimp grädde, vatten med citron, 5000IE D-vitamin

13.15 - två skinksnitzel panerade i mandelmjöl, 1/2 dl potatismos(?!) & en klick crème fraiche

Em - massor av kaffe...

22.45 - Tacosoppa med 1/2 mozarella

Analys: startade dagen med frukost eftersom jag ville få i mig fett och ställa om redan på morgonen.
Till lunch upptäckte jag att det inte fanns några bra grönsaker hemma...sålite hemgjort mos slank ner - men det är som sagt var omställning och potatis har jag inte ätit på mycket länge och kommer inte få sug efter i fortsättningen.
Hade trevliga kaffegäster på em och drack massor av kaffe och en ruta mörk choklad.
Därefter skulle jag hämta dottern hos pojkvännen och blev bjuden på mer kaffe...här började "kaffedarren" göra sig påmind...
Påväg hem kände jag sug i magen och kände att jag behövde äta igen men blev kvar på Sandbäcken där sonen tittade på hockey. Väl hemma vid 22.30 hade jag kunnat äta ur allt i skåpen och bestämde mig för att värma en tallrik Tacosoppa istället!

Imorgon ska jag vara hemma hela dagen och äta när jag behöver och inte när det blir panik!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar