torsdag 5 januari 2012

Jag = En jobbig jävel...?!

Det kanske inte var så smart att göra allt samtidigt???
- Sluta snusa...
- Flåsiga Powerwalks...
- Bli mer strikt med kolhydraterna...


Maten är inga problem – har ju bara plockat bort lite tillbehör som morötter och tomater + att jag minskar ner lite på grönsaks delen och tillsätter mer andel fett.
Ingen stor förändring!

Däremot vaknade jag i morse med kraftig träningsvärk under revbenen och på framsidan låren.
Det var ju halt som attan i gårkväll när jag gick så jag spände mig väl extra + att det inte varit nån värst regelbundenhet i mina ”flåsiga” promenader på sista tiden...

Lägg där till 24 timmar utan snus....

Jag var inget trevligt sällskap i morse och när Älskade maken lite retsamt sa att jag
”har tur som kan sova en stund på jobbet”

(vi vilar ju med de minsta som ska sova efter maten och ibland kan man slumra till nån minut...)
Då blev jag lätt galen typ en halv minut...

”Sitt där och ät din jävla pepparkaka med ädelost och snusa din jävla snus!
Och ett gym har du tillgång till på jobbet som du aldrig använder!”


Det var med glimten i ögat jag öste ur mig men snuset och gym tillgången låg det lite avundsjuka i...

NEJ - det är lika bra att ta ALLT när man ändå håller på!!!

3 kommentarer:

  1. Haha, vad kul! Ibland är det inte lätt...Vilka bra mål och belöningar du har satt upp. Jag blir sugen att hänga på. Min längd och vikt är ung. som din. Vill oxå ner till 65, och har ätit LCHF mindre strikt i snart tre år. Måste skärpa till mig för att det ska hända lite på vågen. Lycka till...

    SvaraRadera
  2. ASG känner igen mig otroligt mycket.Slumrar också till ibland med småbarnen på jobbet, det är sövande när man hör dem snarka. Men sen känner man sig lite piggare. Nu har jag dragit ner mycket på kolhydraterna och tränar som jag aldrig brukar göra. Mycket gnäll pga träningsvärk och kramp i muskeln och jag tycker att jag inte är gjord för träning.
    Kämpa på med snusen nu, du är jätte duktig som fixar 3 saker samtidigt. Heja dig kram Gottelisa

    SvaraRadera
  3. Kom igen tjejer - vi gör detta tillsammans!
    /MALIN

    SvaraRadera