lördag 22 mars 2014

Helgens träning

Edvin hade säsongens första fotbollsträning igår på fm så jag passade på att inviga mina nya träningskläder och tog mig till motionsspåren i Vågbacken och valde 5km-slingan.
Hade ingen aning om hur banan såg ut och den kan i efterhand sammanfattas med STENHÅRD...alltså underlaget!
Kändes som de packat stigarna/vägarna till cement...
Mycket folk var det ute i skogen oxå...både joggare och folk på hundpromenad.
Det fick bli ett pass med gå/jogga 50/50...
Nja...jag gillar nog mina mjuka vägar/stigar här hemma i min ensamhet bättre!

(OCH JAG MÅSTE KÖPA EN NY SPORT-BH...)

Idag blev det gymmet med Henric och hans lillasyster.
Imorgon kommer jag att ha svårt att ta mig ur sängen...
Provade tre nya övningar:
Marklyft 3*8 på 50kg
Knäböj med den "fasta stången" 3*8 på 55kg
Bänkpress 3*8 på 25kg...här ska jäklar tränas upp så jag orkar mer!!!
Sen körde jag marklyft med ryck upp - med bara stången på 20kg - måste öva in tekniken :0)

Roligt hade vi iallafall!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar