lördag 22 mars 2014

LCHF eller inte...

Till sommaren är det 5 år sen jag lade om min kosthållning!

Det startade som ett sätt att gå ner i vikt och att slippa min onda mage.
Jag gick ner 13kg, magen blev bra från dag 1(!) och min pollenallergi försvann andra sommaren.

Sen i somras har jag dock ibland valt att frångå min kosthållning vid flera tillfällen än vad jag anser är ok...
Inte så att jag äter som innan - pasta, potatis, ris och bröd är uteslutet - inget jag alls vill ha eller har ätit.
Däremot kan jag ta en cider nån gång, en semla har slunkit ner, lite av barnens lördagsgodis osv.
Dessa avsteg gör att jag inte alls mår bra.

Konsekvensen av det hela är att vågen visar 5-6kg mer än förra året efter att ha legat stabil i flera år.
Jag känner mig tröttare(har även slarvat med D-vitamin och omeg-3) och jag mår inte bra i min nuvarande kropp...

Så nu är det dax att skärpa till sig! 
Jag vill ju inte att min pollenallergi ska komma tillbaka pga slarv med maten...
LCHF är ju MIN LIVSSTIL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar